по-русски

Actual Problems of
Economics and Law

 

16+

 

DOI: 10.21202/1993-047X.01.2007.4.47-52

скачать PDF

Authors :
1. T. V. Sushkova, Senior Lecturer
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)



Estimation of bank image on local market


Actual problems of effective image policy in banking sector of financial market are considered in the article. Conception of organization image is revealed, recommendations on improving of image policy of organization are given. Common trades of mentioned agreements are revealed and criteria of their differentiation are based.


Keywords :

image policy; banking sector; financial market; image; organization; internal image; bank; characteristics


Bibliography :

1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент; пер. с англ.; под ред. Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. -СПб: Питер, 2004.

2. Манзанов Ю.Е. Банковские операции с золотом и формирование имиджа банка//Управление финансами банков и страховых организаций. -2006. -№ 4. -С. 38-45.

3. Алехина И. Имидж и этикет делового человека. -М.: Дело, 2001.

4. Блинов, А. О. Имидж организации как фактор ее конкурентоспособности/А. О. Блинов, В. Я. Захаров//Менеджмент в России и за рубежом. -2003. -№ 4. -С. 35-44     

5. Васин М. Банки работают на имидж//Управление компанией. -2004. -№ 2. -С. 16-20.

6. Почепцов Г.Г. Имиджелогия. -М.: «Рефл-бук», Киев: «Ваклер». -2002. -704 с.

7. Грэм Д. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности; пер. с англ. -М.: Консалтинговая группа «ИМИДЖ-Контакт»: ИНФРА-М, 2003. -XXVI.

8. Куршакова Н.Б., Чухломина И.В. Маркетинговые исследования регионального рынка банковских услуг//Маркетинг и маркетинговые исследования в России. -1999. -№ 6. -С. 18-25.


Citation :

Sushkova T. V. Estimation of bank image on local market, Actual Problems of Economics and Law, 2007, vol. 1, No. 4, pp. 47–52 (in Russ.).


Type of article : The scientific article

Date of receipt of the article :
15.10.2007

Date of adoption of the print :
28.11.2007

Date of online accommodation :
29.09.2017