скачать PDF
Authors : 1. T. V. Sushkova,
Senior Lecturer
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
Estimation of bank image on local market
Actual problems of effective image policy in banking sector of financial market are considered in the article. Conception of organization image is revealed, recommendations on improving of image policy of organization are given. Common trades of mentioned agreements are revealed and criteria of their differentiation are based.
Keywords :
image policy; banking sector; financial market; image; organization; internal image; bank; characteristics
Bibliography :
1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент; пер. с англ.; под ред. Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. -СПб: Питер, 2004.
2. Манзанов Ю.Е. Банковские операции с золотом и формирование имиджа банка//Управление финансами банков и страховых организаций. -2006. -№ 4. -С. 38-45.
3. Алехина И. Имидж и этикет делового человека. -М.: Дело, 2001.
4. Блинов, А. О. Имидж организации как фактор ее конкурентоспособности/А. О. Блинов, В. Я. Захаров//Менеджмент в России и за рубежом. -2003. -№ 4. -С. 35-44
5. Васин М. Банки работают на имидж//Управление компанией. -2004. -№ 2. -С. 16-20.
6. Почепцов Г.Г. Имиджелогия. -М.: «Рефл-бук», Киев: «Ваклер». -2002. -704 с.
7. Грэм Д. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности; пер. с англ. -М.: Консалтинговая группа «ИМИДЖ-Контакт»: ИНФРА-М, 2003. -XXVI.
8. Куршакова Н.Б., Чухломина И.В. Маркетинговые исследования регионального рынка банковских услуг//Маркетинг и маркетинговые исследования в России. -1999. -№ 6. -С. 18-25.
Citation :
Sushkova T. V. Estimation of bank image on local market, Actual Problems of Economics and Law, 2007, vol. 1, No. 4, pp. 47–52 (in Russ.).
Type of article : The scientific article
Date of receipt of the article :
15.10.2007
Date of adoption of the print :
28.11.2007
Date of online accommodation :
29.09.2017