по-русски

Actual Problems of
Economics and Law

 

16+

 

DOI: 10.21202/1993-047X.02.2008.3.28-32

скачать PDF

Authors :
1. S. G. Demchenko, Doctor of Science (Economics), Professor
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)

2. G. R. Yusupova, Senior Lecturer
Naberezhniye Chelny branch of the Institute of Economics, Management and Law (Kazan)



Features of branding in the service sphere


The article views the "brand" category, which is relatively new for Russian theory and practice, as well as the

role and interaction of brand with such categories as image and trademark.


Keywords :

brand; image; trademark; branding; goods; educational service; marketing


Bibliography :

1. Головлева Е.Л. Торговая марка: Теория и практика управления. -М.: ООО «Вершина», 2003. -176 с.

2. Алексунин В.А. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: учебник.-М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2006. -716 с.

3. Котлер Ф. Основы маркетинга. -СПб.: АО «КОРУНА», АОЗТ «Литера», 1994. -700 с.

4. Феофанов О.А. Реклама: новые технологии в России. -СПб.: Издательство «Питер», 2000. -384 с.

5. Маев И., Курбанова Д. Брэндинг по-русски//Рекламный мир. -2000. -Т. 86. -№ 1. -С. 22-28.

6. Семенова А. Эволюция бренда//Маркетолог. -2005. -№ 6. -С. 30-37.

7. Домнин В.Н. Брендинг: новые технологии в России. -СПб.: Питер, 2004. -381 с.     

8. Гусева О.В. Брэндинг//www.marketing/spb.ru

9. Сергеев А.П. Право интеллектуальной собственности в Российской Федерации. -М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004. -752 с.


Citation :

Demchenko S. G., Yusupova G. R. Features of branding in the service sphere, Actual Problems of Economics and Law, 2008, vol. 2, No. 3, pp. 28–32 (in Russ.).

 


Type of article : The scientific article

Date of receipt of the article :
15.07.2008

Date of adoption of the print :
28.08.2008

Date of online accommodation :
25.09.2017