скачать PDF
Authors : 1. S. G. Demchenko,
Doctor of Science (Economics), Professor
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
2. G. R. Yusupova,
Senior Lecturer
Naberezhniye Chelny branch of the Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
Features of branding in the service sphere
The article views the "brand" category, which is relatively new for Russian theory and practice, as well as the
role and interaction of brand with such categories as image and trademark.
Keywords :
brand; image; trademark; branding; goods; educational service; marketing
Bibliography :
1. Головлева Е.Л. Торговая марка: Теория и практика управления. -М.: ООО «Вершина», 2003. -176 с.
2. Алексунин В.А. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: учебник.-М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2006. -716 с.
3. Котлер Ф. Основы маркетинга. -СПб.: АО «КОРУНА», АОЗТ «Литера», 1994. -700 с.
4. Феофанов О.А. Реклама: новые технологии в России. -СПб.: Издательство «Питер», 2000. -384 с.
5. Маев И., Курбанова Д. Брэндинг по-русски//Рекламный мир. -2000. -Т. 86. -№ 1. -С. 22-28.
6. Семенова А. Эволюция бренда//Маркетолог. -2005. -№ 6. -С. 30-37.
7. Домнин В.Н. Брендинг: новые технологии в России. -СПб.: Питер, 2004. -381 с.
8. Гусева О.В. Брэндинг//www.marketing/spb.ru
9. Сергеев А.П. Право интеллектуальной собственности в Российской Федерации. -М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004. -752 с.
Citation :
Demchenko S. G., Yusupova G. R. Features of branding in the service sphere, Actual Problems of Economics and Law, 2008, vol. 2, No. 3, pp. 28–32 (in Russ.).
Type of article : The scientific article
Date of receipt of the article :
15.07.2008
Date of adoption of the print :
28.08.2008
Date of online accommodation :
25.09.2017