скачать PDF
Authors : 1. S. G. Demchenko,
Honoured Economist of the Republic of Tatarstan, Doctor of Science (Economics), Professor
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
Evaluation of the product factor attraction
The author states that competitiveness should reflect the results of the accomplished production-economic and marketing operations. The steady demand for the product, consumer satisfaction and seller's profit determine competitive ability. Competitive ability is the result of factor attraction ensuring the product's market success. For example, it can be quality, reliability, price and so on. The author makes contrastive analysis of footwear production factor attraction compared to their competitors to determine the direction of competitiveness increase.
Keywords :
competitive ability; products attraction; factor attraction; market segmentation; customers' priorities; footwear
Bibliography :
1. Тейлор Ф. Принципы научного менеджмента: пер. с англ. -М.: Контроллинг, 1991. -104 с.
2. Макмиллан Ч. Японская промышленная система. -М.: Прогресс, 1988. -319 с.
3. Деминг Э. Выход из кризиса. -Тверь: Альба, 1994. -497 с.
4. Эмерсон Г. Двенадцать принципов производительности: пер с англ. -М.: Экономика, 1972.
5. Синк Д.С. Управление производительностью; планирование, измерение и оценка, контроль и повышение: пер. с англ. -М.: Прогресс, 1989. -528 с.
6. Питерс Т., Уотерман Р. В поисках эффективного управления (опыт лучших компаний): пер с англ. -М.: Экономика, 1986.
Citation :
Demchenko S. G. Evaluation of the product factor attraction, Actual Problems of Economics and Law, 2008, vol. 2, No. 4, pp. 56–62 (in Russ.).
Type of article : The scientific article
Date of receipt of the article :
24.11.2008
Date of adoption of the print :
20.12.2008
Date of online accommodation :
25.09.2017