по-русски

Actual Problems of
Economics and Law

 

16+

 

DOI: 10.21202/1993-047X.05.2011.4.230-234

скачать PDF

Authors :
1. M. V. Frolova, applicant
Mari El State University



Features of the formation of the tourist services regional market


The article considers the features of functioning of market of tourist services that is limited by a region. Regional tourist market is shown as a combination of three relatively independent segments - inbound, outbound and local (intra-regional). Here is identifies the basic factors of development of each segment of the regional market of tourist services.

 


Keywords :

 regional tourism, the market of tourist services, the tourist demand, the tourist offer


Bibliography :

1. Стратегия развития туризма в Российской Федерации на период до 2015 года / Федеральное агентство по туризму. – М., 2008. – 98 с.
2. Сезон оживления: Региональные программы развития туризма способны вытянуть отрасль. – URL: http://www.rg.ru/2010/03/19/sezon.html
3. Моисеева Н.К. Стратегическое управление туристской фирмой: учебник. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Финансы и статистика, 2007. – 208 с.
4. Морозов В.А. Социально-экономические аспекты формирования туристской индустрии // Вестник Московского университета. Сер. 6. Экономика. – 2004. – № 6. – С. 85–96.
5. Соболева Е.А. Статистика туризма: статистическое наблюдение: учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 160 с.
6. Федеральная служба государственной статистики. – URL: http://www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat/rosstatsite/main/
7. О развитии туризма в Республике Марий Эл на конец 2008 года: Аналитическая записка / Территориальный орган Федеральной службы государственной статистики по Республике Марий Эл. – Йошкар-Ола, 2009. – 11 с.
8. Инвестиционный паспорт Республики Марий Эл. – URL: http://www.gov.mari.ru/invest/rus/5.html
 


Citation :
Type of article : The scientific article

Date of receipt of the article :
08.07.2011

Date of adoption of the print :
11.10.2011

Date of online accommodation :
24.06.2016