скачать PDF
Authors : 1. A. N. Matveyev,
post-graduate student
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
Methodological recommendations for the assessment location of the trade enterprise
This article describes the principle of choosing the place for the opening of the new grocery supermarket trade and retail network. Special attention is paid to the analysis of the basic components of the successful work of the grocery store. It’s developed the methodology for assessing the potential sales of the future shop.
Keywords :
trade and retail networks, methodology for assessing the potential sales, dislocation of trade enterprises, analysis of the potential buyers
Bibliography :
1. Орлова Е.А. Маркетинг для ретейла в регионах. Роль маркетинговых исследований для выбора места размещения торговых точек // Маркетинг и маркетинговые исследования – 2008. – № 02(74) – С. 157.
2. Служба тематических толковых словарей Glossary Commander. – URL: http:/www.glossary.ru
3. Деревицкий А. Школа продаж. – СПб.: Питер, 2005. – С. 270.
4. Матюшина Т.В. Маркетинговое обоснование местоположения и концепции розничной торговой точки // Маркетинг и маркетинговое исследование – 2008. – №6 (78) – С. 500–501.
5. Качалов И. Как спланировать продажи новых продуктов. Правила и техники аналогий // Маркетинг pro. – 2007. – №11 (38). – С. 14.
Citation :
Type of article : The scientific article
Date of receipt of the article :
02.10.2011
Date of adoption of the print :
06.11.2011
Date of online accommodation :
24.06.2016