по-русски

Actual Problems of
Economics and Law

 

16+

 

DOI: 10.21202/1993-047X.05.2011.3.112-115

скачать PDF

Authors :
1. F. M. Minnivaleyev, post-graduate student
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)



Internet-marketing as a modern means of communication


Marketing through the Internet is topical nowadays due to the development of e-commerce. It has a number of advantages comparing too the functioning analogs. The Internet audience rapidly grows each year, which makes this market global. That is why more and more companies spend their funds on studying Internet-marketing to attract more potential clients. The article views the main advantages of Internet-marketing and suggests ways to improve the situation with Internet-marketing.

 


Keywords :

Internet-marketing, sales, communications, e-commerce, modern, business, Internet advertising, suppliers, consumers, buyers, producers, information technologies, targeting, audience, social networks, state services, information, service, network


Bibliography :

1. Успенский И.В. Интернет-маркетинг. – СПб.: Изд-во СПГУЭиФ, 2003.
2. URL: http://ru.wikipedia.org/wiki/Интернет-маркетинг
3. Возможности продвижения в Интернете: охват аудитории. Оптимизация. Учим сайты зарабатывать. – URL: http://www.inter-mar.ru/prodvizhenie/marketing/okhvat-auditorii.html
4. Рейтинг Развития Рунета Q2´2010 (использование Интернета в России): аудитория, домены, сайты. – URL: http://www. cctld.ru/files/stats/Q2-2010.pdf
5. Завьялов П.С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах: учеб. пособие. – М.: ИНФРА-М, 2002. – 496 с.
6. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс: пер. с англ.; под ред. С.Г. Божук. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. – 464 с.
7. Петрик Е.А. Интернет-маркетинг: учеб. пособие. – М: МФПА, 2004. – 299 с.
8. Романов А.А., Панько А.В. Маркетинговые коммуникации. – М.: Эксмо, 2006. – 432 с.
9. Интернет – ежедневная потребность россиян. – URL: http://www.mediarevolution.ru/audience/behavior/2545.html
10. URL: http://www.seopro.ru/guide/105.html
 


Citation :
Type of article : The scientific article

Date of receipt of the article :
06.09.2010

Date of adoption of the print :
13.05.2011

Date of online accommodation :
24.06.2016