по-русски

Actual Problems of
Economics and Law

 

16+

 

DOI: 10.21202/1993-047X.05.2011.2.126-129

скачать PDF

Authors :
1. L. N. Ustinova, seniour lecturer
Kazan State University for Architecture and Construction



On assessment of a company’s business reputation


The article actualizes the issue of the absence of a unified approach to assess a company’s business reputation and its influence on the overall value of a company. The article views the main techniques of assessing intellectual property and reveals its drawbacks by the example of a chemical enterprise. The scientific novelty of the work is in the author’s investigation of various factors which should by taken into account while assessing the cost of business reputation and will make the existing techniques more universal.

 


Keywords :

 intangible assets, business reputation, value of enterprise


Bibliography :

1. Положение по бухгалтерскому учету «Учет нематериальных активов» ПБУ 14/2007 // СПС «Гарант».
2. Методические рекомендации о порядке формирования показателей бухгалтерской отчетности организации: Приказ Минфина РФ от 28 июня 2000 г. № 60н // СПС «Гарант».
3. Буренок В.М., Лавринов Г.А., Кравчук П.В. О возможном подходе к определению стоимости НМА // Военная мысль. – 2004. № 2.
4. Гражданский кодекс Российской Федерации. Ч. 2 (Принята Государственной Думой РФ 22 декабря 1995 г. Введен в действие с 1 марта 1996 г.). – М., Издательская группа «ИНФРА-М – НОРМА», 2004.
5. Налоговый кодекс РФ. Часть вторая от 5 августа 2000 г. № 117-ФЗ // СПС «Референт».
6. Об утверждении федерального стандарта оценки «Общие понятия оценки, подходы к оценке и требования к проведению оценки (ФСО № 1)»: Приказ Минэкономразвития России от 20 июля 2007 г. № 256 // СПС «Гарант».
7. URL: http://mvf.klerk.ru/
 


Citation :
Type of article : The scientific article

Date of receipt of the article :
07.02.2011

Date of adoption of the print :
29.04.2011

Date of online accommodation :
24.06.2016